parduodami butaiPadarėme nedidelį eksperimentą – peržiūrėjome keletą naujų butų pasiūlymų NT portale Kampas.lt ir juos paanalizavome. Štai keletas įdomesnių pastebėjimų apie 2018 metų butų rinką.

Butai didmiesčiuose

Pirmas įspūdis yra tas, kad daugiausia butų parduodama Vilniuje, Klaipėdoje ir Kaune. Didmiesčiuose parduodami butai yra labai paklausūs, o tai liudija naujų kvartalų statybos, kurios yra tęsiamos arba dar tik pradedamos. Jei statybos vyksta – rinka to reikalauja. Įdomu tai, kad daugiausia butų parduodama Vilniuje. Mažiausiai – Kaune. Klaipėdos butai taip pat nėra paklausūs. Kodėl? Klaipėdos situaciją labai nesunku suprasti. Miestas įsikūręs išilgai palei jūrą ir plečiasi aplinkinių kaimų sąskaita. Dėl to butai dažnai yra siūlomi nedideliuose bet geroje vietoje esančiuose rajonėliuose prie jūros. Tarp Klaipėdos ir Palangos dar yra nemažai vietos, tad artimiausiu metu ten butų ir namų statyba tik aktyvės, nepaisant didelių kainų.

Butai vaizdingoje vietoje

Labai daug dėmesio NT vystytojai dabar skiria vaizdingų vietų parinkimui. Vilniuje parduodami butai, kurie yra pastatyti šalia parkų ir miškų (mūsų sostinė yra viena žaliausių Europoje, beje tiek žalumos nei Kaunas, nei Klaipėda neturi.) Klaipėdoje akcentuojamas jūros artumas, pušynas ir jūrinis oras su druskos kvapu. Kaunas taip pat turi gražių vietų prie Nemuno arba Neries su geru vaizdu į visą miestą.

Vystytojai mokosi iš praeities klaidų ir apdairiau renkasi vaizdingas vietas. Kokios tai klaidos? Garsusis Vilniaus Perkūnkiemio kvartalas, kuriame tėra tik viena krepšinio aikštelė dešimtims tūkstančių žmonių, šalia einantis aplinkkelis ir dar vienas šalimai statomas milžiniškas prekybos centras. Taip pat klaida galima laikyti ir neaukštus daugiabučius Vilniaus Neries krantinėje su vaizdu į… griūvantį Gedimino kalną. Kadaise tai buvo didelis privalumas, o dabar – milžiniškas trūkumas, dėl kurio dramatiškai krenta kainos…

Erdvi stovėjimo aikštelė…

Kaip susitarę beveik visi butų statytojai ir pardavėjai akcentuoja šią reklaminę frazę. Ne be reikalo, nes automobilių stovėjimo problema Vilniuje ir kituose didmiesčiuose yra labai aktuali. Kodėl ji tokia aktuali? 3 priežastys:

  1. Šalia esančių senos statybos daugiabučių kiemai suprojektuoti per maži, nes tai darė sovietiniai architektai;
  2. Projektuotojų klaida skaičiuoti vieną automobilį šeimai, o ne du, dėl ko apskaičiuojamos per mažos stovėjimo aikštelės;
  3. Šalia butų įrengiamos komercinės patalpos, į kurias ryte atvažiuoja žmonės dirbti taip sukeldami chaosą stovėjimo aikštelėse.

Dabar parduodami butai būna su garažu arba vietomis kieme. Seniau to nebuvo, tad galima drąsiai teigti – vystytojai mokosi iš savo klaidų ir šiuo metu vysto tikrai patrauklius NT projektus jaunoms šeimoms.